Vrijwilligerswerk Noah's Ark - Reisverslagen van Ingrid, Nathalie en Jaap - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk Noah's Ark - Reisverslagen van Ingrid, Nathalie en Jaap - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk Noah's Ark

Eind oktober 2014 hopen Ingrid, Nathalie en Jaap laat aan te komen op het vliegveld van Entebbe. Na de overnachting in het "Karibu GH" worden wij opgehaald door de driver van Noah's Ark. Het kinderhuis ligt 5 KM van Mukono.
De eerste dagen zijn er om bijgepraat te worden over het programma en de situatie van het het kinderhuis "Noah's Ark". Het is een thuis voor meer dan 150 weggegooide, achtergelaten, en mishandelde kinderen en biedt aan meer dan 200 kinderen uit de armste families gratis onderwijs. Er is ook een kliniek. Deze biedt goede en betaalbare gezondheidszorg aan. Voor meer info over Noah's Ark zie website: www.nacmu.org/nl

Welk werk wij daar de komende twee maanden precies gaan doen is nog een verrassing. Ons kennen en kunnen is daar bekend en vermoeden zelf dat Ingrid en Nathalie worden ingezet bij het verzorgen en vermaken van de kinderen. De kinderen hebben in december en januari vakantie. Er is een koffer met knutselspullen meegenomen om het knutsel-programma te kunnen uitvoeren. Jaap krijgt een specifieke taak en/of verricht hand en spandiensten. Met dit Weblog willen wij onze werkzaamheden en onze belevenissen met u/jullie delen.