Christmas Cantata - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Ingrid, Nathalie en Jaap - WaarBenJij.nu Christmas Cantata - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Ingrid, Nathalie en Jaap - WaarBenJij.nu

Christmas Cantata

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Ingrid, Nathalie en Jaap

19 December 2014 | Oeganda, Mukono

Hallo allemaal!!
Zo de eerste cantata voorstelling is achter de rug.... De opkomst was zeer groot, er werden zelfs zo rond de 300 mensen geweigerd bij de poort, omdat er in de kerk gewoonweg geen kip meer bijkon... De voorstelling ging erg goed, iedereen zat goed in zn rol. Vooral de balletvoorstelling vonden de locale mensen erg hilarisch, dat zijn ze natuurlijk helemaal niet gewend... Na afloop kregen de mensen die in het sponsorprogramma van Noah's Ark zitten een kerstpakket mee naar huis. Een grote blauwe afwasteil gevuld met een grote tros matoke, tomaten, zeep en nog meer...
@ Ruben: Kijk eens naar de foto van dat jongetje met zo'n zwaar kerstpakket op zn hoofd? Zie je jezelf al zo naar huis lopen in het donker, misschien moest tie wel een uur lopen... Knap he?
Alle kinderen kregen een schoenendoos gevuld met speelgoed ed. of een knuffelbeest.

Met het vakantieprogramma gaat het allemaal erg goed, we zijn bijna door onze kerstknustels heen, en dat is maar goed ook, want we moeten zo langzamerhand beginnen met het maken van lantaarns. Op oudejaarsavond gaan we namelijk met alle kinderen een lichtjesoptocht lopen.
Ook moesten we van de week spelletjes doen met de kinderen, snoepje hap, zakkenlopen, eierenrace, echt hollandse spelletjes dus.

Verder is er een bushbaby gevonden op de compount (foto) Hij word nu verzorgt in een schoenendoos door 2 andere vrijwilligers...Grappig beestje he?

Ohja, over Joel: Vorige week kwam er weer een kindje bij NA binnen.. Door zn moeder achtergelaten in een kliniek, met een briefje erbij. Joel mankeert vanalles (open ruggetje/waterhoofd), dus moeder zag geen uitweg meer, en ze hoopt dat God haar wil vergeven. Joel is maandag opgenomen in het Internationale Hospital in Kampala en wacht nu op een drain.

Dinsdagavond komen Irma en Cors aan op airport Entebbe waarna zij naar N.A. worden gebracht en met ons de kerstdagen en oud en nieuw gaan meemaken. Ook zij gaan de komende periode kennismaken met N.A.

Het gaat nu heel hard opschieten, over 2 weken gaan we alweer naar huis. Ik spreek even voor mezelf: 'Ik hoop dat deze 2 weken heeeeeeel lang gaan duren :p' X Naat

• 19 December 2014 - 10:02

Wim En Eygje:

Hallo Jaap, Ingrid en Natalie, wat een andere wereld waar jullie in leven!Hier is heibel over de vrije artsen keuze, kunnen ze zich bij jullie vast niets bij voorstellen, zijn al blij als er een arts is denk ik.Veel succes met de cantates en sterkte met het nadere afscheid!groetjes van wim en eygje

• 19 December 2014 - 16:15

Ingeborg En Daan:

Dag Ingrid, Jaap en Nathalie, Wat leuk dat er zo'n grote opkomst was bij de eerste cantatevoorstelling. En wat zullen ze blij geweest zijn met de pakketjes. Leuke foto'van die hollandse spelletjes. Wat triest van die kleine Joel, maar die moeder zal zich vast ook ongelukkig voelen. Er staat jullie wel een heel andere jaarwisseling te wachten, bijzonder om een keer mee te maken. En wat een grappig diertje die bushbaby. Wat zal het vreemd zijn als jullie daar weer moeten vertrekken. Ze zullen jullie vast missen, maar jullie hen zeker ook! Nog fijne weken op weg naar het afscheid nemen!
    Hartelijke groeten van Ingeborg en Daan

• 20 December 2014 - 13:57

Reina En Ivon:

Hoi Ingrid, Jaap en Nathalie,
    Fijn om jullie belevenissen weer te kunnen lezen. Hopelijk zullen de volgende Cantata voorstellingen ook zo'n grote toeloop krijgen, maar zo dat er voor iedereen een plekje is. We hopen dat Joël in het ziekenhuis geholpen kan worden en dat bij hem, op de langere termijn, de kwaliteit van leven wat verbeterd kan worden. Wij hopen Jaap dat de scan voldoende duidelijk maakt, zodat de geplande operatie oplevert wat je er van verwacht, zodat je weer goed kan functioneren.
    Vanuit Nederland wensen we jullie alvast gezegende kerstdagen, een goede jaarwisseling en Gods zegen, leiding en bescherming voor 2015! Groetjes uit Ter Aar.

• 20 December 2014 - 15:52

Thera En Jan:

Hallo Ingrid, Jaap en Nathalie, het blijft leuk om jullie belevenissen op afstand te volgen. Dat gaan we nog missen :-) Nog even en we kunnen jullie verhalen live aanhoren. We wensen jullie fijne kerstdagen met elkaar en de familie toe en een goede jaarwisseling! Geniet nog van de laatste weken en alvast een goede thuisreis gewenst, tot binnenkort! Thera en Jan

• 21 December 2014 - 17:34

Hans En Jeanette:

Hoi Nathalie, Ingrid en Jaap,

Trieste maar ook prachtige ervaringen doen jullie in N.A op.
    Al die blije, glimlachende oogjes vergoeden heel veel, toch?
    Kerstdagen zonder kale bomen en bij 30 graden is wel bijzonder. Ook de 2e kerstdag, boxing day, zal wel vreemd aandoen. Nathalie wil nog wel eventjes blijven lezen we maar we kunnen ons voorstellen dat een pijnloze rug nu terugreis naar NL vraagt. Het is maar 1 letter verschil maar wel een heel groot verschil. Geniet nog van alle mooie ervaringen en voor straks en goeie thuisreis.
    Goede feestdagen voor jullie, de aunties, Piet en Pita en natuurlijk ook de kids en alvast een goed 2015.
    hans en jeanette