Update belevenissen Noah's Ark - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Ingrid, Nathalie en Jaap - WaarBenJij.nu Update belevenissen Noah's Ark - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Ingrid, Nathalie en Jaap - WaarBenJij.nu

Update belevenissen Noah's Ark

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid, Nathalie en Jaap

12 November 2014 | Oeganda, Mukono

Hallo allemaal,
Nathalie en ik hebben er een nieuwe klus bijgekregen. Zeg maar gewoon een grote klus. Wij moeten namelijk met nog drie andere vrijwilligers alle 167 kinderen op de foto zetten. Dat wordt elk jaar gedaan voor alle mensen die hier op N.A. een sponsorkind hebben. Om 9.30 zijn wij vandaag begonnen bij de baby's. De aunties kleden ze leuk aan en dan kan de reportage beginnen. Maar het valt niet altijd mee om ze aan het lachen te krijgen. Dat moet eigenlijk wel. Ik maak de foto en Nathalie probeert de aandacht te trekken. Vandaag 9 kinderen gefotografeerd en hebben dus nog even te gaan. Zijn wel heel erg leuk geworden.
Tussen de middag kunnen de aunties wel weer wat hulp gebruiken bij het eten geven, de aunties zijn erg aardig voor de kinderen en naar ons toe. Een paar baby's een schone luier - ook een cursus voor gevolgd - omgedaan en na veel oefenen lukt het wel, zonder strikslip en speld.
Jaap is met de wip klaar en moet het sinds maandag rustig aan doen. Hernia speelt weer op. Linkerbeen doet weer pijn. Wordt dus straks in januari opereren. Dus nu i.s.m. Daniel in de zithouding muziekinstrumenten aan het repareren (Soldeerwerk). Om 17.00 naar de baby's om eten te geven.
Ik ben nu thuis gebleven om aan het weblog te werken. Momenteel heb ik live muziek, het muziekkorps van N.A. zijn aan het oefenen. Dat doen ze elke avond om 16.00. Soms klinkt het erg vals.
Het korps speelt vader Jacob en en What a friend we have in Jesus. Ze doen alles zonder bladmuziek, knap he... Daniel is de dirigent, die heeft vele banen..
Over 2,5 week begint de zomervakantie 2 maanden lang. Nathalie en ik gaan dan meehelpen met het vakantieprogramma. De kerstknutsels hebben we al voorbereid. Kerststerren, ballen, klokken enz... Gisteren een bijeenkomst in de nurseryschool gehad en alle voorbeelden laten zien, ze vonden het prachtig.. Ik ben blij dat wij zoveel knustelspullen hebben meegenomen, er is wel papier en lijm, maar bijvoorbeeld maar 5 scharen. Om 18.00 weer naar de gaarkeuken welke gestookt wordt met hout. Vanavond pannenkoeken, 3 per persoon.
Jaap en ik hebben een sponsor kindje. Zijn naam is Rashid een grappig ventje.

@ Ada : Nog niet met de kinderen een knutselwerkje gedaan (zie foto). Ze hebben hier vanalles ananas, passiefruit tot watermeloen. Ook vreemde fruitsoorten, maar hoe ze heten.....??
@ Aad en Hanneke : een fijne vakantie toegewenst.
@ Ingeborg en Daan : De kerkdienst is een hele belevenis. Duurt ongeveer 2 uur. Eerst een uur zingen en dan de dienst (Preek Hebr. 11 : 1-8). Zijn welkom geheten en werden toegezongen.
@ Claudia en de Spinnenwebbers, leuk dat jullie zo meeleven. Als de kids vakantie hebben gaan wij knutselen.
@ Viola. Hier is geen ebola- of marburgvirus. Kus aan Ruben, Roos en Jasmijn.
@ Milan, voetballen is zeker een talent hoor. Kus aan papa mama en mies
@ Ivon en Wim: baby'tjes uit elkaar te houden, valt niet mee hoor, maar zo langzaamaan beginnen we het te leren. Bedankt voor de mail!

Groetjes van Ingrid

• 12 November 2014 - 21:33

An En Fred:

Hallo alle drie,
    bedankt voor alle leuke informatie vanuit Uganda!!!!Veel plezier maar weer en Jaap: wat vervelend,dat je weer last hebt van je hernia,doe rustig aan!,,Hier gaat alles goed, we hebben nog steeds lekker weer!
    Lieve groetjes van ons.

• 12 November 2014 - 22:05

Nelleke Van Es:

Ha Ingrid ( Jaap en Nathalie)

Je hebt weer heel wat te vertellen, leuk hoor en die nieuwe grote klus past echt helemaal bij jou, het zullen zeker prachtige foto's worden, ik zie het helemaal voor me hoe Nathalie de baby's aan het lachen probeert te krijgen. Gelukkig maar dat jullie zoveel knutselspullen meegenomen hebben, vijf scharen schiet niet echt op.
    We zijn benieuwd wat jullie allemaal voor mooie kerstknutsels gaan maken en wat zullen die kinderkopjes stralen en genieten als ze daarmee bezig zijn.
    Geen goed bericht, dat Jaap weer last heeft van zijn rug en been, hopelijk zakt het weer wat af als hij rustig aan doet met klussen. Dat zal een hele klus geweest zijn zoveel pannenkoeken bakken, wel lekker!
    Vandaag bij de ouderenmiddag hadden we stampottenmaaltijd ook lekker!
    Hartelijke groeten van ons en we kijken uit naar de volgende verhalen en .... foto's! Wim en Nelleke

• 13 November 2014 - 07:44

Wim En Eygje:

Hallo Jaap, Ingrid en Nathalie,door onze vakantie in Ierland hebben we jullie nog niet kunnen volgen , maar dat gaan we vanaf vandaag doen!Wat een avontuur om zo met elkaar aan het werk te mogen voor deze kinderen, en daarnaast toch ook te genieten van een heel andere cultuur en nieuwe kontakten.We wensen jullie een heel fijne en zegenrijke periode toe, en hopen dat Jaap zijn rug weer wat zal herstellen, zodat hij toch ook "leuke"klusjes kan doen!Heel veel succes daar en we kijken uit naar het volgende verslag!Wim en Eygje

• 13 November 2014 - 20:10

Ada De Bruijn:

Wat hebben jullie veel om handen!. Het zijn ook zo veel kinderen. Dus jullie gebruiken geen gesponseerde pampers. Te duur natuurlijk. Denken jullie regelmatig aan het thuisfront of worden jullie zo in beslag genomen door jullie werkzaamheden? Was wel te verwachten dat Jaap zijn rug niet in orde is. Dat duurt nog even eer jullie terug zijn. Jullie spreken natuurlijk vloeiend Engels, dat is toch de voertaal? Wij hebben vandaag een prachtige dag gehad, veel zon lekker warm dus hup naar buiten.
    Hans is bezig de winter voor te bereiden. Dat heb je als de dagen korter worden.
    Wens jullie nog vele mooie dagen toe, en voor Jaap, gewoon pijnstillende bladeren eten zo van de boom.
    groetjes Hans en Ada

• 14 November 2014 - 14:45

Ingeborg En Daan Boom:

Jullie hebben het wel druk daar, zeg! Leuk Ingrid dat je al die kinderen op de foto mag zetten, maar wel een flinke klus. Wat jammer dat Jaap nu weer last van zijn hernia heeft, hopelijk helpt de rust en wordt de pijn en uitval minder, zodat hij ook weer wat andere klusjes kan doen. En wat een leuke kerstknutsels hebben jullie voorbereid, wordt vast een groot succes. En waren de pannenkoeken lekker?
    We zijn weer benieuwd naar jullie volgende verslag. Mooie dagen toegewenst.
    Hartelijke groeten, Ingeborg en Daan

• 14 November 2014 - 17:05

Joke Bos:

Hallo alle drie,

Geweldig wat ik tot nu toe lees en aan foto's gezien heb.
    Mooi om dit zo met elkaar te kunnen doen, en wat een blije kindergezichtjes.
    Leuk die foto waar Jaap een baby de fles geeft, heeft natuurlijk veel ervaring dat zie je zo.
    Wij krijgen nu zo Roosje te logeren, ze moet morgen afzwemmen voor B dus allemaal leuk en gezellig.
    Tot ziens.
    Wij blijven jullie volgen

Gert en joke

• 14 November 2014 - 22:36

Willem En Yvon:

Dat wordt een super dik reisverslag met veel foto's, past nooit meer in jullie kast, want er komt iedere dag wel post binnen. In de kamer is het nu 14,5 gr, dus tijd voor een trui. Vanuit jullie gezien aan de overkant links hangen blauwe strikken in de tuin, dus er is een jongetje geboren.

Toepie heeft dit weekend feest: woont 1 jaar bij ons. Hij is weer erg druk, en kletst veel b.v. "ik ben daar gek zeg" en "ik heb gisteren een beetje ruzie gemaakt". Snappen jullie het nog? Hij probeert ook weer boterstaaf te snoepen, mag natuurlijk niet.

Morgen is iedereen weer in de ban van Sint Nicolaas, weten jullie nog wie dat is? Zijn helpers schijnen allerlei kleuren te hebben, van kaaskleur, tot stroopwafelkleur, geen kleur. Wij snappen er niets meer van, laat staan die lieve kindertjes. De officiële intocht is in Gouda.

Over pannenkoeken gesproken, is dat jullie keuken????

Jaap, doe je het rustig aan, want weer last van hernia is erg vervelend en we spreken uit ervaring, althans Willem.

O ja, heb het voederhuisje voorlopig achter in de tuin aan de seringenboom gehangen, en......na een paar uur kwamen er meesjes op af. Wat ze laten vallen eten een paas mussen op, heel leuk om dit schouwspel te volgen.

Groetjes W en Y

• 15 November 2014 - 20:49

Fam V Hagen:

Hoi hoi,

Leuke foto's wat een lieve kindjes! Blije gezichten.
    Pa rustig aan jammer dat de hernia weer opspeelt.
    Leuk hoor de verhalen te volgen.
    Wij hebben nu Ruben en jasmijn te logeren!
    Gezellig huis vol dus.
    Verder alles goed, en met de jongens ook.
    Mischa heeft het wel veel over opa en oma in Uganda!
    Geniet ervan!!

Kus van ons allemaal

• 16 November 2014 - 11:08

Anha:

Hallo hier den haag alles goed hier .Jaap voorzichtig met je rug je hebt er maar een gekregen. De dames vermaken zich ook heb ik gelezen.Hebben jullie ook last s'avonds van het "jungel concert".Of valt dat mee
    en slapen jullie als rozen.De whisky workshop (voor Fred) zat boordevol verrrassingen maar dat hoor je later nog wel.Ik wens jullie nog fijne werkdagen toe ,
    pas op en doe voorzichtig daar.

de groetjes anha

• 16 November 2014 - 20:44

Irma:

Hallo zus, zwager en Nathalie,

Wij genieten erg van jullie verhalen!
    Wat een leuke klus, alle kindjes op de foto zetten. Echt iets voor jullie!
    Fijn dat de knutselspullen zo van pas komen.
    Wij hopen voor jou, Jaap, dat het uit te houden is met je been. Erg vervelend!
    Bij foto 1 : is dat jullie sponsorkindje Rashid? Erg leuk!

Lieve groetjes en een kus van ons,
    Cors & Irma

• 18 November 2014 - 12:52

Reina En Ivon:

Beste Ingrid, Jaap en Nathalie.
    Bedankt voor jullie uitgebreide reisverslagen en leuke foto's.
    Wat fijn voor alles wat jullie voor de kinderen kunnen doen.
    Succes met het maken van de foto's van alle kinderen Ingrid!
    Wat naar Jaap dat de hernia weer op gaat spelen.
    Probeer je zo veel mogelijk te ontzien zodat de klachten niet erger worden.
    Het zal wel wat vreemd voor jullie zijn om over een paar weken kerstfeest te vieren,
    ver van huis en familie, vrienden en gemeenteleden en met heel andere temperaturen.
    Het is voor mij (Ivon) niet zo makkelijk om wat te schrijven als reactie,
    gezien mijn oogproblemen, maar dar zullen jullie wel begrip voor hebben.

Sterkte bij al jullie inzet voor de kinderen.
    hartelijke groet van Reina en Ivon.